De eerste week in Bray

22 september 2013 - Bray, Ierland

Hallo allemaal!

We zijn alweer een week verder en in die week is er zeer veel gebeurt! Laat ons beginnen met het begin..

Vorige zondag had het gastgezin een korte roadtrip voorgesteld, met prachtige natuur!

De eerste halte was Glendagough, een OUDE ruïne (wat vermoedelijk gebouwd is tussen 900-1200), wat een monniken residentie geweest is.  Dit lag aan 2 meren met mooie wandelingen eromheen, toen we net gestart waren aan de wandeling en het immens hard begon te regenen zijn we (omdat we niet doorweekt wilden zijn) terug in de auto gesprongen en verder gereden. Maar ik ga zeker nog eens terug als het goed weer is!

00 Glendalough (1)  00 Glendalough (10)  00 Glendalough (2)

Helaas hadden de weergoden zondag andere plannen dan ons.. We zijn nog naar Wicklow Gap en Sally Gap gereden, maar we konden weinig tot niets zien door de felle regen...

P1110108 Maandag zijn we naar Dublin afgezakt. We hebben er   een paar museums, kerken  en het park bezocht.
 Hetgeen wat ons het meest is bijgebleven is het bezoek aan Trinity College, het was  de eerste schooldag en het  hele binnenplein stond vol met standjes waar je je kon  inschrijven voor een sport-, studenten-,...  vereniging. Het hele plein liep vol met  enthousiaste studenten (en toeristen natuurlijk).

P1110096P1110104P1110106

Dinsdag, de vakantie was voorbij, nu tijd om serieus aan de slag te gaan!! Met een (toch wel) klein hartje vertrok ik naar Festina Lente. Maar al vlug merkte ik dat alle coaches, medewerkers,.. super vriendelijk zijn en altijd paraat staan om op je vragen te antwoorden! Ook de paarden zijn stuk voor stuk super (sommigen wel met een nodige handleiding) voor het werk dat ze doen! Men werkt met de paarden op de manier van chris irwin (http://www.chrisirwin.nl), het lijkt op het eerste zicht een interessante manier van omgaan met de paarden die ook duidelijk is voor de kinderen met of zonder een beperking! (Ik hoop me er hier nog wat meer in te kunnen verdiepen!)

De ligging van Festina is ook ideaal, dicht bij de stad en toch tussen de velden en de bossen. Zo hebben ze eer een sensorische pad/trail gemaakt wat deels door het bos loopt, waar ze bijna elke les (als het niet regent) gebruik van maken. Het is een parcours waarbij het paard door het water moet stappen, op de stenen loopt, over de beton (wat geluid maakt!), over een brug loopt, door een tunnel gaat,... Daarnaast zijn er ook palen waaraan de kinderen vanop het paard aan kunnen voelen, belletjes om te laten rinkelen,... Heel interessant en uitdagend voor de ruiters!

Mijn eerste week is dus goed verlopen en ik heb in die korte tijd al heel wat dingen geleerd! Er is nog veel meer te vertellen over Festina en ook nog veel te ontdekken voor mij.. Dus in de toekomst gaan jullie er zeker nog meer van horen!

P1110197Vandaag was/is het super goed weer! Ik had me voorgenomen om al wat voor school te werken, maar met dit weer de hele dag binnen blijven zitten vond ik ook maar niks! Dus namiddag naar de kustlijn in Bray gegaan en van daaruit de klif wandeling gemaakt naar Greystones.

P1110205 Het was opzich wel een mooie wandeling (12km),  ik vond wel dat de spoorweg het zicht wat verstoorde.  (of ben ik ondertussen  al verwend door al die geweldige natuur in het noorden??)  De kliffen zijn namelijk op  verschillende  plaatsen aangepast zodat het treinspoor aangelegd kon worden. Maar al  bij al heb ik enorm genoten van de zon en de omgeving!

Zo dat was in het kort weer het verslagje van deze week!

Tot volgende keer!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Karolien Heyndrickx:
    8 oktober 2013
    hey Evelien,

Wauw, ziet er daar supertof uit en heel interessant om te lezen wat je daar allemaal mee maakt en hoe het er aan toe gaat in Festina! Sensorisch trail is superidee. Kijken of ik dat bij Paard op de Maan ergens krijg ingebouwd :-).

groetjes!

Karolien