Time flies!!

2 december 2013 - Bray, Ierland

Dag allemaal!

Deze keer hebben jullie super lang moeten wachten op een update! Het is de laatste tijd ook erg druk geweest! Maar ik ga jullie niet langer in spanning houden en mijn verhaal van de voorbije maand uit de doeken doen ;)

Glendalough house (2)Vrijdag 29 Oktober had ik een dagje vrijaf genomen, omdat we met vier een tocht te paard gingen maken in Glendalough. We keken er allemaal erg naar uit! Helaas had een 5de persoon zich aangemeld die niet zo goed kon paardrijden. Dus bestond onze rit uit een rustige stap en af en toe een kort drafje. Maar toch heb ik erg genoten van het rijden op een echte thoroughbred, die rennen meegelopen heeft! Het uitzicht en de natuur was wederom geweldig!!

Zondag 3 november zijn we met een groepje van Festina Lente, naar de beurs Equus Live gegaan. In Ierse normen was dit een grote beurs! Ik had er toch wel een ander idee over :D  Er was maar 1 piste voor demo's,.. ook waren er naar "Belgische" normen weinig verkoopstaden. Maar ik heb genoten van het gezelschap en de demo's ;) Ikzelf vond vooral de voltige het geweldigst!

Equis live (10)  Equis live (8)  Equis live (9)

RDA charity bazaar (127)Het daarop volgende weekend (zo 10/11) was er in de RDA (grote beurs hallen) in Dublin een fundraiser, waarbij Festina Lente de begunstigde was. Hier konden we dus zeker niet op ontbreken!! Festina Lente organiseerde er ponyritjes en een wishing tree workshop. Daarnaast bestond de beurs uit allemaal standjes met de specialiteiten van landen over de hele wereld! Met de daarbij horende klederdracht, gewoonten, dansen,... Helaas was ik te druk bezig met ponyritjes, waardoor ik enkel vlug door de beurs gelopen ben opzoek naar eten. Tijdens die zoektocht ben ik wel op de Belgische stand uitgekomen. Ik moet zeggen dat deze me erg ontgoochelde! Het was niet zo mooi en kleurrijk aangekleed zoals de anderen en de enige specialiteit die ze mee hadden waren de Leonidas pralines..

RDA charity bazaar (72)

Wat wederom super was om te zien, was dat kinderen van over de hele "wereld" (in de verschillende klederdrachten) allemaal op de pony's wilden zitten! En hoe je telkens een manier vind om met de kinderen te communiceren ookal kunnen ze geen engels!!

17 en 18 november heb ik telkens een kortere wandeling gemaakt tussen het schoolwerk door. Zondag heb ik de Big Suggerloaf "beklommen" Het eerste stuk was een redelijk vlakke wandeling, maar het laatste stuk werd erg uitdagend! Het was over de rotsblokken klimmen naar de top. Ik moet eerlijk toegeven dat ik blij was dat er vlak voor mij enkel mensen liepen die wisten langs welke weg ze naar boven moesten klauteren :D. Eenmaal boven had ik een super uitzicht op Bray, Dublin, de zee en de wicklow mauntains. Helaas heb ik niet lang kunnen genieten van het uitzicht want er kwam mist opzetten en ik wou niet in de mist het stuk over de rotsen weer naar beneden klimmen dus ben ik vlug naar beneden vertrokken..

Sugarloaf mountain (1)   Sugarloaf mountain (10) Sugarloaf mountain (9)

Ticknock (10)

Ticknock (6)Maandag 18/11 had ik afgesproken met Nathalie om samen met haar hondjes te gaan wandelen in Ticknock. Helaas was het in het begin weer erg mistig. Maar het was erg aangenaam om samen met gezelschap en de hondjes te gaan wandelen!!

Vorige week zondag ben ik weer een wandeling gaan maken dit keer in Crone wood. Hierbij had ik mooie uitzichten op de powerscourt waterval, the Sugarloaf, Bray,... Ik ga de foto's weer hun werk laten doen :)
Crone wood (4)  Crone wood (9)   Crone wood (13)

Zo dit waren mijn avonturen van afgelopen weken. Ik beloof dat ik volgend weekend weer wat meer ga vertellen over de gebeurtenissen binnen Festina Lente!

See you later!!

PS: voor de nieuwsgierigen, de foto's van het sensory trail kan je EINDELIJK vinden in het fotoalbum.